Thursday, March 12, 2009

Kita Orang Melayu

yeah...sudah sekian lama nye aku tak menulis blog ni..ni la kemunculan aku yang kedua dengan wajah gembira bermuka comel bermata dua berhidung satu. Tajuk yang aku nak buat hari ini ialah "KENAPA MELAYU TAK BOLEH TGK ORG SENANG" ..yee..tu la yang sering kita dengar di mana2 baik di radio atau tv mahupun di dlm jamban sambil membaca mingguan harian. Sejak azali lagi kita dibesarkan oleh kedua ibu bapa kita dgn sifat2 terpuji dari segi luaran dan dalaman. Masa kecil lagi la ibubapa membentuk kita nak jadi orang baik ataupun nak jadi setan. tapi yg hairan bin ajaibnye tak paham la sesetangah ibu bapa melayu sering nak menunjuk2 yg anak dia hebat sgt. Hebat dr segi pelajaran mahupun dr segi sukan. Padahal anak mereka selalu je meniru dlm kelas bak kate polan bin polan" BIASALAH CULTURE" ..hahaha.. ye tu dia, biasa la org melayu, dengki mendengki ni sifat mereka, tak boleh tgk org senang, mula lah nak bomoh sana bomoh sini. kalau boleh nak hantar jembalang,infrit, hantu raya dan bermcm2 lagi jenis hantu di muka bumi kat org yg dia nak buli. Mana lah nak maju kalau sifat ni ada pada org yang bergelar manusia. binatang pun takde dengki ape. cube perhatikan kucing, ade ke diorg dengki2 sesame kucing. Mestilah takde sebab u all bukan kucing kan. Aksi backstab ni dah biase dah aku dgr. aku kalau dgr malas nak campur. hati busuk mcm taik , mcm longkang, sampah masyarakat...hahaha!! Beliau benci backstaber

1 comment:

  1. pe menda yg ko merepek pasal kucing nie... haha.. buat aku guling2 je kegelakan

    ReplyDelete